Julehjælp

Julehjælp i Albertslund

Mange børnefamilier i Albertslund har ikke råd til at holde jul. Mens de fleste mennesker glæder sig til julen, er højtiden for udsatte familier forbundet med ekstra store bekymringer. Der er ikke råd til julemiddag eller gaver til børnene. For familierne, og ikke mindst for børnene, er julen følelsen af at stå helt udenfor – en ensom og fattig jul. Derfor uddeler vi igen i år julehjælp for at hjælpe til en mere tålelig jul for de børnefamilier der ikke selv har det nødvendige økonomiske råderum.

Hvem kan få hjælp, og hvordan søger man?
Røde Kors uddeler fortrinsvist julehjælp til økonomisk trængte børnefamilier. Vi samarbejder med både kommunen, der hjælper med at vurdere, hvilke familier der har mest brug for julehjælpen og kirkerne i Albertslund for at sikre at hjælpen når ud til flest muligt.

Har du og din familie brug for julehjælp i 2016, kan du hente et ansøgningsskema i Røde Kors butikken i Albertslund Centrum fra d. 14. oktober. Ansøgningsfristen er lørdag d. 19. november 2016.

Støtte/yderligere information
Du kan fra oktober og frem til jul støtte indsamlingen til  julehjælpen i Albertslund i Røde Kors butikken i Albertslund Centrum.

Er du privat, virksomhed eller forening, og ønsker du at støtte julehjælpen i Albertslund i 2016 både økonomisk og være en del af det frivillige arbejde, eller måtte du have spørgsmål i øvrigt, kan du kontakte julehjælpsteamet.

Aktivitetsleder: Birgit Bendix Bess

Mail: albertslund.jul@rodekors.dk