Om os

Røde Kors i Albertslund er en blevet en stor afdeling, med 8 aktiviteter og over 80 frivillige. Albertslund er en afdeling der bliver lagt mærke til. Vores frivillige har i 2015 deltaget i mange aktiviteter lokalt, nationalt og internationalt. Samaritterne har været i Rødby og i Sverige for at hjælpe med at behandle flygtninge. Vores nørklerer har strikket huer til Innocence kampagne som kører her til foråret.  Ved Smid Tøjet Kampagnen indsamlede vi 15 tons tøj, og var en af de byer som samlede mest tøj ind og ved 2016 Smid Tøjet kampagnen bruges vores arbejde som inspiration ved Kick OFF møderne og det er vi meget stolte af.

Vores førstehjælpsundervisning kører fint og vores nytilkomne førstehjælpsinstruktør klarer opgaven godt. Vi har haft et godt år og vores gode indtjening i butikken, et flot resultat ved Landsindsamlingen og Smid Tøjet kampagnen har gjort, at vi har kunnet støtte godt op om Røde Kors’ arbejde lokalt, nationalt og internationalt.

Samtidig glæder vi os over, at det også går godt i vores sociale aktiviteter. Vi har nogle gode og trofaste besøgsvenner og i vores familienetværk er rammerne blevet forbedret med nye lokale. De 2 aktiviteter har brug for flere frivillige lige nu og kontaktinfo til aktivitetslederne finder I på de næste sider, hvor I også kan læse meget mere om alle vores aktiviteter.

2. søndag i januar startede vi en ny tradition op i Røde Kors Albertslund, vores egen nytårskur, hvor vi takkede vores mange frivillige for deres store indsats i 2015 og uddelte årsnåle. Vi havde et par gode timer, og det var rart endelig at kunne samle alle frivillige fra vores aktiviteter til en fælles sammenkomst.

I 2015 sponserede vi også 8 pladser på Ungdommens Røde Kors’ sommerferielejr, støttede Røde Kors Danmark med 50.000 kroner, udviklingsarbejdet af Røde Kors i Hviderusland med 10.000 kroner og Venskabsprojektet i Madagascar med 1745 kroner ved salg af mini-liv.

Røde Kors, Albertslund

Alice Bøgild Jensen, Formand

Følg os på Instagram
Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.